Kaartverkoop

Veelgestelde vragen

Hoe koop ik tickets?

Je kunt 24/7 online tickets kopen. Op de pagina van de gewenste voorstelling kun je kiezen voor een datum en tijd en vervolgens op tickets klikken. Je keuze gaat naar je winkelwagentje waar je meerdere voorstellingen of films kunt verzamelen. In de volgende stap kun je kiezen hoeveel tickets je wilt bestellen. Via de zaalplattegrond kies je zelf stoelen of je kunt automatisch stoelen laten toewijzen. In het volgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Als je meerdere voorstellingen of films tegelijkertijd wilt bestellen kun je er ook voor kiezen om automatisch steeds dezelfde plaatsen te kiezen.

Wil je liever langskomen of telefonisch bestellen? Dat kan (op werkdagen) op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 12.00 uur en vanaf een uur voor aanvang van een voorstelling of film. Als je langskomt krijg je meteen de tickets mee. Als je telefonisch reserveert sturen we je per e-mail een betaalverzoek waarmee je online kunt betalen en dan krijg je meteen je e-tickets in je mailbox. Je kunt ook de tickets op de dag zelf afhalen en betalen. Zorg dan dat je de tickets minimaal een half uur voor aanvang van de voorstelling of film afhaalt, anders vervalt de reservering.

Hoe neem ik contact op met de kassa?

Het bespreekbureau van Theater de Omval is geopend op maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur en één uur voor aanvang van een film of voorstelling.

Kom langs bij de kassabalie in de Omval of bel 020-6001897.

Ook zijn we bereikbaar via kassa@theaterdeomval.nl. 

Op feestdagen gesloten.

Hoe betaal ik met een persoonlijk tegoed / voucher?

Dit is online mogelijk, 24 uur per dag. Log in op je account, dan zie je meteen hoeveel tegoed je nog hebt. Bij het afrekenen van je tickets kan je als betaalwijze kiezen voor "Persoonlijk tegoed". Je tegoed wordt vervolgens vanzelf verrekend.  

Is het resterende bedrag hoger dan je tegoed? Dan kom je automatisch terug bij de verschillende betaalwijzes en kun je het resterende bedrag via een ander betaalwijze voldoen. Is het bedrag lager dan je tegoed? Dan blijft het restant op je account staan. 

Klop het bedrag van je tegoed niet? Dan kan het zijn dat je met meerdere profielen in het systeem staat (bijvoorbeeld met twee verschillende e-mailadressen). Neem contact op met de kassa om je profielen samen te voegen.

Hoe betaal ik met een cadeaubon?

Dit is online mogelijk, 24 uur per dag. Bij het afrekenen van je tickets kan je als betaalwijze kiezen voor de Podium Cadeaukaart of de Nationale Bioscoopbon. 

Krijg ik korting als student of oudere?

Voor theatervoorstellingen hanteren we geen kortingen.
Op films krijg je €1,00 korting met:

Studentenpas
CJP-pas
65+ bewijs
Stadspas
PCOB pas

Dit kun je direct online boeken. Neem je pas mee naar het theater voor de kaartcontrole.

Hoe kan ik met Cineville reserveren?

We werken er hard aan om online reserveren met een Cineville pas mogelijk te maken. Wij adviseren voor nu om vooraf te reserveren via de kassa. Je kunt ook online op de zaalplattegrond kijken om te zien of er nog veel kaartjes zijn en overwegen om langs te komen zonder reservering. 

Je kunt ook een mail sturen naar kassa@theaterdeomval.nl voor een reservering.

Moet ik de tickets printen?

Dat hoeft niet. Wij kunnen de tickets vanaf je telefoon scannen. Zorg dan dat de schermhelderheid hoog staat.

Wat als ik mijn ticket kwijt ben?

Wanneer je inlogt op de website, kan je de tickets altijd opnieuw downloaden. Zorg dat je software up-to-date is en dat pop-ups niet worden geblokkeerd.

Lukt het niet? Neem contact op met de kassa, dan sturen we je een kopie. Of kom voor aanvang van de voorstelling of film langs de kassa.

Ik heb geen tickets ontvangen

De tickets zijn verstuurd naar het e-mailaccount waarmee je bent ingelogd. De tickets kunnen in de spambox terecht zijn gekomen.

De tickets zijn ook altijd te downloaden in je account. Log in en ga naar "Mijn e-tickets". Zorg dat je software up-to-date is en dat pop-ups niet worden geblokkeerd.

Er staat een andere naam op mijn ticket

Dat is geen probleem. Indien het ticket met korting is gekocht, moet je de bijbehorende kortingspas (op jouw naam) kunnen tonen.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Als er een wachtlijst is, dan zie je dit op de website bij de desbetreffende voorstelling en kun je je direct voor de wachtlijst aanmelden. Als er kaartjes vrijkomen dan laten we het je weten via e-mail of telefoon.

Als er geen wachtlijst is maar de voorstelling is wel uitverkocht, dan raden we je aan om de website in de gaten te houden. Mochten er kaarten vrijkomen dan zie je dat meteen.

Mijn voorstelling is verplaatst naar een andere datum, wat nu?

Tickethouders ontvangen te zijner tijd tickets voor de nieuwe datum. 

Is de voorstelling verplaatst naar een datum die niet past in jouw agenda? Dan kun je kiezen of je het bedrag omzet in een persoonlijk tegoed of dat je het geld terugvraagt. Je wordt hierover geïnformeerd via e-mail.

Kies je voor restitutie dan wordt het bedrag binnen 3 weken overgemaakt op je rekening. Controleer even of het rekeningnummer in je account nog klopt.

Ga je naar de voorstelling op de nieuwe datum? Controleer dan of je je nieuwe tickets mee hebt en niet de oude, want de plaatsen kunnen anders zijn. Dat voorkomt veel verwarring in de zaal!

Mijn voorstelling is definitief geannuleerd, wat nu?

Als een voorstelling wegens omstandigheden definitief wordt geannuleerd, dan informeren we je hier tijdig over via e-mail. Het bedrag van je aankoop wordt automatisch binnen 3 weken teruggestort. Controleer voor de zekerheid je rekeningnummer in je account. 

Mag ik een boeking annuleren?

Ben je verhinderd? Tot 1 week voor de voorstelling kun je je ticket nog om laten zetten in een tegoed. Dit tegoed kan je gebruiken om later opnieuw tickets te kopen. Neem hiervoor contact op met de kassa.

Plotseling verhinderd? We hopen dat je iemand anders blij kunt maken met je tickets.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Vul bij het inloggen je e-mailadres in. Dan krijg je een mailtje waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen.

Ik wil mijn naam of contactgegevens veranderen of verwijderen

In je account kan je je persoonlijke gegevens aanpassen, zoals je adres of e-mailadres. Als je een profiel wil laten verwijderen, mail dan naar kassa@theaterdeomval.nl.

Toegankelijkheid

Is het theater rolstoeltoegankelijk?

Het theater is rolstoeltoegankelijk. Voor elke voorstellingen zijn er rolstoelplaatsen beschikbaar. Rolstoelplaatsen boeken kan niet online. Neem hiervoor contact op met de kassa. De grote zaal is toegankelijk met een lift. De kleine zaal is op de begane grond.  De invalidentoilet is op de begane grond. Informatie over parkeren voor mindervaliden in Diemen vind je hier.

Ik ben slecht ter been

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en ben je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen aan het gangpad te reserveren. Je kunt altijd contact opnemen met het bespreekbureau voor advies. Wij helpen je graag. 

Ik ben slechthorend

Er is een ringleiding aanwezig in de Omval. Een ringleiding zorgt ervoor dat slechthorenden met hun hoortoestel het geluid in een theater kunnen horen zonder dat zij last hebben van storende omgevingsgeluiden. Een slechthorende die gebruik maakt van hoortoestel of cochleair implantaat kan gebruikmaken van de ringleiding door het hoortoestel op de zogeheten T-stand te zetten. Vraag je audicien naar de opties van jouw hoortoestel.

Bereikbaarheid

Hoe kom ik bij Theater de Omval en kun je makkelijk parkeren?

Kijk in het menu onder het kopje "Je Bezoek" --> "Bereikbaarheid" voor alle informatie over de routes, openbaar vervoer en parkeermogelijkheden.

Je ervaring in het theater

Wat moet ik doen als ik te laat ben?

Meld je bij aankomst bij de medewerker in de foyer. In overleg met de artiest/gezelschap kunnen laatkomers eventueel naar binnen. Maar ga uit van 'na aanvang geen toegang'.

Is er een garderobe?

Er is een onbewaakte garderobe in het gangetje voor de kassa.

Is er een pauze?

Over het algemeen is er geen pauze in de film of voorstelling. Als een film meer dan 2 uur duurt, dan lassen we wel een pauze in. Dit wordt aangegeven op de website. Bij uitzondering zit er soms wel een pauze in een voorstelling, dit wordt dan aangegeven op de website.

Zit er een drankje inbegrepen bij de ticketprijs?

Na de theatervoorstelling bieden we een drankje aan! Dit is niet het geval bij films en jeugdvoorstellingen, tenzij anders aangegeven.

Mag ik foto's of video's maken tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling beeld- of geluidsopnames te maken. Dit stoort de voorstelling. Wel kun je bij binnenkomst of tijdens het applaus een foto'tje of video'tje maken. Wil je het delen op sociale media? Tag ons dan via @theaterdeomval ! 

Zet je telefoon uit of op vliegtuigstand tijdens de voorstelling. Vergeet ook niet om wekkers uit te zetten. Denk eraan dat als je stiekem op je telefoon kijkt tijdens de voorstelling, je gezicht oplicht en iedereen je kan zien!

Kan ik in het theater eten?

Ja! We bieden vaak een diner-arrangement aan na afloop van een matineefilm of voor aanvang van een avondvoorstelling of -film.

Bij het bestellen van je tickets kun je meteen het diner erbij boeken als het beschikbaar is. Je kunt het diner er ook later nog bijboeken. Kijk voor beschikbaarheid, losse reserveringen en dagmenu's op de pagina van het café. 

Let op! Een ticket voor diner is exclusief kaartje voor de voorstelling of film.

Mogen drankjes mee de zaal in?

Bij theater niet, bij film wel.

Ik heb een klacht of opmerking

We horen graag je feedback en verbeterpunten. Vul het contactformulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Ik heb een compliment voor het theater of de artiest

Wat leuk! Altijd leuk als je voor ons een goede review wilt achterlaten op Google. Je kunt ons ook altijd een berichtje sturen via het contactformulier of social media! @theaterdeomval

Andere vragen

Kan ik zelf iets organiseren in de Omval?

Super leuk dat je een idee hebt om iets in de Omval te doen. 

Ben je een theatermaker en wil je opgenomen worden in onze programmering? Dat gaat via onze programmeur Danny. Mail naar d.vanzuijlen@theaterdeomval.nl en dan kijkt hij naar je aanbod. 

Kom je uit de omgeving van Diemen en heb je een goed idee voor een samenwerking? Dan horen we graag van je! Neem dan contact op met Danny en Mayke via d.vanzuijlen@theaterdeomval.nl en marketing@theaterdeomval.nl. 

Je kunt ook zelf een zaal of het café afhuren om iets te organiseren. Of zelfs het hele gebouw. Kijk voor de mogelijkheden op de Zaalhuur pagina. Wist je dat we meer dan tien verschillende zalen hebben die ideaal zijn voor workshops en diverse bijeenkomsten? Als je een zaal huurt kom je niet automatisch in onze programmering. Als je dat wel wilt, vraag naar de mogelijkheden.

Ik ben op zoek naar de Muziekschool, Welzijn Diemen of Studio DMN

Muziekschool Diemen, Stichting Welzijn Diemen en Studio DMN zijn onze vaste huurders.

Je vindt ze op de tweede verdieping van ons gebouw. 

Muziekschool Diemen heeft daar drie mooie eigen geluidsdichte muziekstudio's waar diverse muzieklessen worden gegeven. Daarnaast maken ze regelmatig gebruik van extra zalen in de Omval. Informatie over hun lessen vind je op Muziekschooldiemen.nl.

Welzijn Diemen is de welzijnsorganisatie van Diemen die via buurthuizen, coaches en veel verschillende activiteiten zorgt voor verbinding, ondersteuningen en ontwikkeling voor jong en oud. Hun hoofdkantoor is gevestigd in de Omval. Meer informatie vind je op Welzijndiemen.nl.

Studio DMN is het lokale radiostation van Diemen. Nadat ze jarenlang een echte eyecatcher waren met hun live uitzendingen vanuit de foyer, zijn ze nu verhuisd naar een splinternieuwe studio op de tweede verdieping die uitstekend is uitgerust voor het maken van radio én tv. Meer info en live luisteren via Studiodmn.nl.

Ik wil geen mails meer van jullie ontvangen

Als je geen nieuwsbrieven meer wilt ontvangen dan kun je je onderaan de nieuwsbrief via een linkje afmelden. 

Lukt het niet? Mail dan "nooit meer mailen" naar marketing@theaterdeomval.nl.

Je ontvangt dan nog wel servicemails zoals je reserveringsbevestiging en belangrijke informatie over je bezoek.